CONSTRUCCIÓN DE UN SENCILLO MOTOR ELÉCTRICO
PROPUESTA.
Para finalizar las experiencias, se planteó al alumnado pensar cómo podría confeccionarse un motorcito eléctrico empleando una pila de petaca, un cable conductor, un imán y plastilina escolar.
INTERROGANTES.
- ¿Cómo podemos construir un sencillísimo motor eléctrico?
- ¿por qué se mueve el cable conductor?
ACTIVIDADES.
Los/as alumnos/as trabajan con el apoyo del profesorado.
CONSOLIDACIÓN.
El electromagnetismo puede producir movimiento. El motor eléctrico emplea un campo magnético para transformar la energía eléctrica en energía mecánica. Con la ayuda de los dedos de la mano podemos diferenciar el sentido de la corriente, el campo magnético y la fuerza.
FECHURA D´UN MOTORÍN LLÉTRICU
PROPUESTA.
Pa finar les esperiencies, plantegóse al alumnáu pensar cómo podría faese un motorín llétricu emplegando una pila de petaca, un cable conductor, un imán y plastilina escolar.
INTERROGACIONES.
- ¿Cómo podemos faer un bien cenciellu motorín llétricu?
- ¿por qué se mueve´l cable conductor?
FECHURES.
Los/es escolinos/es trabayen col apoyu del profesoráu.
AFITAMIENTU.L´electromagnetismu pue producir movimientu. El motor llétricu emplega un campu magnético pa tresformar la enerxía llétrico n´enerxía mecánico. Cola ayuda de los deos de la mano podemos diferenciar el sentíu de la corriente, el campu magnético y la fuercia.
|
Un sencillísimo motor eléctrico en el aula de lengua asturiana
Un percenciellu motorín llétricu nel aula de llingua asturiana |
JUEGO ORAL: PREGUNTAS Y RESPUESTAS. DIBUJOS
JUEGO ORAL: PREGUNTAS Y RESPUESTAS.
Las experiencias realizadas dieron lugar a un coloquio muy entretenido, con preguntas y contestaciones, para consolidar los temas de trabajo específico. En los juegos orales se insistió en manejar en asturiano vocabulario como: refugar, atrayer, polo, magnetismo, diferenciar, averar, alloñar, llinia, fuerza, fueya, remanecimientu, inducción, brújula, atrayimientu, oxetu, entruga, rempuesta, camentar, cuidar, pescanciar, esperimentar, llaborar, investigar, imán, recto, dafechu, siempres, después, agora, nun, non, cuasi, lletricidá, electromagnetismu, electricidá, átomu, electrón, protón, neutrón, filo, filu, fierro, fierru, paya, clip, llaboría, tornar, xirar, pila, cable, camudar…
DIBUJOS. Por otro lado, se hicieron composiciones artísticas libres sobre el tema objeto de estudio. En las páginas siguientes se muestra algunos de estos trabajos.
XUEGU ORAL: ENTRUGUES Y REMPUESTES. DIBUXOS
XUEGU ORAL: ENTRUGUES Y REMPUESTES.
Les esperiencies feches dieron llugar a un alderique bien prestosu, con preguntes y contestaciones, p´afitar los temes de trabayu específicu. Nos xuegos orales púnxose enforma enfotu en manexar n´asturianu pallabreru como: refugar, atrayer, polu, magnetismu, estremar, averar, alloñar, llinia, fuercia, fueya, remanecimientu, inducción, brúxula, atrayimientu, oxetu, entruga, rempuesta, camentar, cuidar, pescanciar, esperimentar, llaborar, investigar, imán, reutu, dafechu, siempres, depués, agora, nun, non, cuasi, lletricidá, electromagnetismu, electricidá, átomu, electrón, protón, neutrón, filo, filu, fierro, fierru, paya, clip, llaboría, tornar, xirar, pila, cable, camudar…
DIBUXOS.D´otra miente, ficiéronse composiciones artístiques llibres sobro´l tema oxetu d´estudiu. Nes les páxines que van darréu amuésense dalgunos d´estos trabayos.
|
Les experiencias resultaron muy entretenidas para el alumnado de asturiano.
Les esperiencies prestaron abondo a tol alumnáu d´asturianu |
|