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El CSIC en la Escuela es un proyecto del Consejo Superior de Investigaciones Científicas en el que investigadores y maestros trabajan conjuntamente con el fin de introducir y fomentar la enseñanza de la ciencia desde las primeras etapas de la educación.

IDENTIFICAR LOS POLOS DEL IMÁN
CON LA AYUDA DE LA BRÚJULA

INICIO. Se toma como punto de partida que se diferencien los polos de un imán empleando como ayuda una brújula. Se introducen también varias explicaciones sobre los conceptos relacionados con las líneas de fuerza, campos magnéticos y bipolaridad.

PREGUNTAS BÁSICAS.

  • ¿Cómo podemos diferenciar los polos del imán con la ayuda de una brújula?
  • ¿De qué manera identificaremos los polos de otro imán?
  • ¿Qué otras relaciones pueden pensarse?
    ACTIVIDADES. Los grupos trabajan marcando con papel de colores los polos del imán y después los de otro imán que se acercó al primero.
    CONOCIMIENTOS ADQUIRIDOS. Los imanes tienen dos polos N y S, lo mismo que la brújula que se comporta también como un imán. Los polos del mismo signo se repelen y los de signo distinto se atraen. La aguja imantada de la brújula, sin campos magnéticos próximos, señala para el N por el motivo de que el polo S del campo de magnetismo terrestre está orientado para el N geográfico.

IDENTIFICAR LOS POLOS DEL IMÁN
COLA AYUDA DE LA BRÚXULA ANICIU.

Tómase como puntu d´entamu que s´estremen los polos d´un imán emplegando como ayuda una brúxula. Inxértense tamién delles esplicaciones sobro los conceutos rellacionaos coles llinies de fuercia, campos magnéticos y bipolaridá.

PREGUNTES BÁSIQUES.

  • ¿Cómo podemos estremar los polos del imán cola ayuda d´una brúxula?
  • ¿De qué manera identificaremos los polos d´otru imán?
  • ¿Qué otres rellaciones puen pescanciase?

ACTIVIDAES. Los grupos trabayen marcando con papel de colores los polos del imán y depués los d´otru imán que s´averó al primeru.

CONOCENCIES ALGAMAES. Los imanes tienen dos polos N y S, lo mesmo que la brúxula que se comporta tamién como un imán. Los polos del mesmu signu refúguense y los de signu distintu atráyense. L´aguya imantada de la brúxula, ensin campos magnéticos averaos, señala pal N pol motivu de que´l polu S del campu de magnetismu terrestre ta orientáu pal N xeográficu.

Con la ayuda de la aguja imantada de la brújula podemos diferenciar los polos de un imán recto

Cola ayuda de l'aguya imantada de la brúxula podemos diferenciar los polos d´un imán reutu.

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Centro del Profesorado y de recursos Gijón

ASESORES REFERENTES:

ELENA PUENTE

JOAQUÍN Mª RAYÓN